Voice Server ESPERO

Serwer głosowy z rodziny Vidicode Voice Server

Serwer głosowy Espero firmy Vidicode to kompleksowe rozwiązanie automatyzujące przyjmowanie połączeń telefonicznych. Szerokie możliwości tego urządzenia mogą znacznie wzbogacić wykorzystywane systemy telekomunikacyjne przy stosunkowo niskim nakładzie kosztów.
Voice Server Espero to zaawansowany serwer IVR/ACD z rejestracją rozmów!

Możliwości

  • system automatycznych komunikatów głosowych
  • możliwość tworzenia wielojęzycznych zapowiedzi z automatycznym rozpoznawaniem języka osoby dzwoniącej
  • interaktywne menu głosowe
  • kolejkowanie połączeń przychodzących
  • poczta głosowa z natychmiastowym powiadamianiem
  • warunkowe transfery połączeń
  • informacje uzależnione od daty i czasu
  • przełączanie scenariuszy na życzenie
  • obsługa zdarzeń z użyciem kodów PIN
  • statystyki połączeń
  • nagrywanie rozmów
  • wizualne programowanie funkcji serwera

Opis

“Auto Attendant”

Automatyczne powitanie to jedna z podstawowych funkcji współczesnego systemu telekomunikacyjnego. Osoba dzwoniąca jest witana zaprogramowanym komunikatem, a następnie przedstawiane są jej dalsze możliwości połączenia, takie jak np. działy, z którymi może się połączyć, czy też język w jakim chciałaby wysłuchiwać dalszych komunikatów. Taki automatyczny system ma przede wszystkim odciążyć pracowników od rutynowych czynności jaką jest np. przełączanie do właściwego działu. Ścieżka czynności jest uzależniona od numeru, na jaki przyszło połączenie lub od numeru z jakiego zadzwoniono.

Kolejkowanie połączeń

Nawet jeśli wykorzystujemy system automatycznych komunikatów może zdarzyć się, że w firmie zabraknie właściwej osoby aby odebrać połączenie. Kolejkowanie połączeń pozwala balansować obciążeniem pomiędzy wszystkimi przeznaczonymi do tego celu pracownikami. Bez kolejkowania połączeń telefoniczna obsługa interesanta nigdy nie będzie efektywna. Jeżeli po jakimś czasie połączenie nie zostanie odebrane, klient zrezygnuje. Z drugiej strony zatrudnianie takiej liczby osób, aby natychmiast odpowiedzieć na każde połączenie jest zbyt kosztowne. Kolejkowanie połączeń daje możliwość przekazania dzwoniącemu jasnego komunikatu o postępie połączenia. Jednocześnie jest to wystarczające rozwiązanie, aby nie zrazić klienta.

Oczekiwanie w kolejce połączeń

Oczywiście w trakcie czekania w kolejce istnieje możliwość odtworzenia klientowi utworów muzycznych (czy też np. reklam albo informacji o firmie czy oferowanych produktach), które urozmaicą jego cenny czas. Odtwarzane treści mogą być programowane indywidualnie, dzięki czemu muzykę, czy też komunikaty można dostosować do konkretnych zdarzeń.

Statystyki połączeń

Bardzo ciężko jest zaplanować optymalny harmonogram pracy infolinii czy też call center bez odpowiednich informacji na temat połączeń przychodzących.

Serwer głosowy Voice Server Espero firmy Vidicode oferuje szeroki wachlarz statystyk z różnych zakresów czasowych. Ponieważ Voice Server Espero wyposażony jest w dysk twardy, możliwości gromadzenia danych są praktycznie nieograniczone.  Opcjonalne oprogramowanie umożliwia tworzenie wykresów, które w łatwy sposób obrazują przebieg zdarzeń. W ten sposób udaje się wychwycić problemy jakie zachodzą podczas telefonicznej obsługi klienta (Wystarczy sobie wyobrazić, że tracimy klientów ponieważ nie mamy świadomości, iż nie jesteśmy w stanie ich obsłużyć).

Poczta głosowa

Dobry system poczty głosowej to kolejny istotny element obsługi połączeń przychodzących. W przypadku, kiedy dany pracownik właśnie rozmawia albo jest poza biurem włącza się jego poczta głosowa, a zarejestrowane wiadomości są natychmiast przesyłane na skrzynkę e-mail pracownika. Mając wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie, możemy powiedzieć, że to najlepszy sposób wykorzystania poczty głosowej.

Automatyczne logowanie na podstawie CLID

Pomijając przesyłanie wiadomości na pocztę mogą być one oczywiście odsłuchane w bardziej tradycyjny sposób. Funkcja nazywana CLID Auto-login umożliwia natychmiastowy odsłuch własnych wiadomości bez konieczności logowania. Voice Server Espero rozpoznaje numer telefonu komórkowego pracownika i automatycznie loguje go do systemu oszczędzając czas i pieniądze.

Wbudowany harmonogram

Zazwyczaj po godzinach pracy sposób obsługi połączeń przychodzących znacząco się zmienia. Tak samo np. w czasie świąt czy też wakacji może on wyglądać inaczej. Voice Server Espero wykorzystuje wbudowany harmonogram bazujący na dacie, czasie i procesach do nich przypisanych. Powitania oraz system automatycznej obsługi klienta mogą być zróżnicowane w zależności od dnia tygodnia, godziny, a nawet, dla odrżnienia dni świątecznych, od daty .

Instalacja i konfiguracja

Voice Server to dedykowane urządzenie wspomagające telefoniczną obsługę klienta. Ponieważ nie jest ono oparte na standardowym komputerze PC, nie zawiera żadnego zbędnego oprogramowania, które mogłoby obciążać system. Gwarantuje to wysoką niezawodność i wydajność.

Instalacja urządzenia jest prosta, ponieważ Voice Server Espero działa niezależnie od centrali. Serwer głosowy funkcjonuje pomiędzy siecią telefoniczną a centralą i działa niezależnie od niej, dzięki czemu instalacja urządzenia nie wymaga absolutnie żadnej ingerencji w „hardware” ani „software” centrali PBX; może być jedynie wymagana zmiana konfiguracji.

Voice Server jest przeznaczony do wykonywania tylko jasno określonych zadań. W związku z tym wykorzystywane są jasne procedury dodawania komunikatów głosowych, tworzenia menu czy też konfiguracji poczty głosowej. Nic, co mogłoby sprawiać problemy osobie z predyspozycjami technicznymi.

Konfigurację można przeprowadzić także za pomocą komputera. Każdy Voice Server posiada interfejs Ethernet dzięki czemu jest on dostępny praktycznie z każdego komputera podłączonego do tej samej sieci LAN. Komunikaty głosowe mogą być nagrane na komputerze a stamtąd przesłane wprost do Voice Server Espero. Oczywiście dostęp do Voice Server jest odpowiednio zabezpieczony.

Opcjonalna funkcja nagrywania

Serwer głosowy Espero oparty jest na tej samej platformie co seria Vidicode Silver Line Call Recorders. Daje to kolejną możliwość –  nagrywania części lub nawet wszystkich rozmów (jeżeli istnieje taka potrzeba). Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronach produktów Vidicode Call Recorder ISDN II albo Vidicode Call Recorder PRI.

Cennik – Vidicode Voice Server Espero

Dostępne wersje

Dostępne są cztery wersje Voice Server Espero, dla:

  • 2 linie ISDN BRI (obsługa 4 jednoczesnych połączeń)
  • 4 linie ISDN BRI (obsługa 8 jednoczesnych połączeń)
  • 1 linię ISDN PRI (obsługa 16 jednoczesnych połączeń)
  • 1 linię ISDN PRI (obsługa 30 jednoczesnych połączeń)

Dzięki swej skalowalności urządzenie może być dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Dodatkową opcją, która jest dostępna dla modeli do linii ISDN BRI, to rodzaj obudowy, w której dostarczany jest Voice Server Espero. Dostępne są obudowy ABS desktop oraz RACK 19”.
Espero dla traktu ISDN PRI dostarczany jest wyłącznie w obudowie RACK 19″.

Print Friendly